وبلاگ جامع

,وبلاگ جامع فروش انواع فایل

وبلاگ جامع

,وبلاگ جامع فروش انواع فایل

بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تأثیر آنها در یادگیری دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمائی


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات131

 

«فهرست»
فصل اول :
موضوع 1
مقدمه 1
بیان مسئله 2
فرضیه 2
اهداف 2
جامعه آماری 2
نمونه گیری 2
تعاریف واصطلاحات 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه 4
معرفی روشهای مختلف تدریس 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان 5
روش حفظ وتکرار 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتکرار 6
روش سخنرانی 7
مراحل اجرای روش سخنرانی 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی 26
نتیجه 31
روش پرسش وپاسخ 32
هدف از روش پرسش وپاسخ 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ 34
روش نمایش (نمایش علمی ) 35
مراحل اجرای روش نمایش 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش 37
روش ایفای نقش 38
فنون کلی اجرای نمایش 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش 39
روش گردش علمی 41
روش بحث گروهی 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟ 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟ 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی) 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی 65
خلاصه 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70
روشهای آموزش انفرادی 71
هدفهای آموزش انفرادی 72
طرح کلر وسطوح مختلف آن 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی 88
خلاصه 95
روش مسأله ای 96
شرایط اجرای روش مسأله ای 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای 99
روش واحدها 100
ویژگی روش واحدها 101
مراحل اجرای روش واحدها 102
روش واحد موضوع 104
ویژگیهای روش واحد موضوع 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع 105
روش واحد تجربی 106
ویژگیهای روش واحد تجربی 106
نمونه ای از یک واحد تجربی 107
روش واحد طرح 109
ویژگی های روش واحد طرح 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح 111
خلاصه 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق 120
جدول 123
نمودار 123
آمار توصیفی 124
شاخص مرکزی 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری 126
پیشنهادات 127
رد یا قبول فرضیه 127
فرم خام 128
منابع مأخذ 129

واژه نامه

...

بررسی عوامل فنی تصادفات جاده‌ای و اصول طراحی بزرگراه‌ها و جاده‌ها


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات237

 

 

مقدمه:
بی شک زندگی انسان پرتوی از هستی بی انتهای پروردگار است. او زنده است و زندگی ها پرتوی مستمر هستی اوست. بی سبب نیست که در پیام تمام پیامبران الهی جان انسان ارزشی برتر یافته و کشتن انسانهای بیگناه جرمی بزرگ به شماره آمده چنانچه در قرآن کریم می خوانیم کشتن هر شخص مانند کشتن همه مردم و نجات و حیات دادن به هر شخص هم، حیات دادن به همه مردم است زیرا یک تن می تواند منشاء حیات خلقی گردد. در جامعه ایرانی ما و با این پیشینه غنی فرهنگی تمامی اقشار جامعه و بالاخص متخصصان آن نمی توانند و نباید نسبت به مرگ و صدمات جانی سالانه ده ها هزار نفر انسان بی تفاوت باشند.
اکنون آمار صدمات و خسارات حوادث رانندگی در شهرها و جاده های کشور آماری تکان دهنده، غیر قابل قبول و بسیار نگران کننده است و متاسفانه از آن می توان به عنوان یک سرشکستگی ملی نام برد. رفع این گرفتاری از اهم امور و وظیفه انسانی ملی و شرعی ما است. به جهت هزینه های گزاف اجتماعی و اقتصادی تصادفات جاده ای و آثار کوبنده فیزیکی و روانی آن روی افراد و جوامع این روزها موضوع ایمنی جاده ای یکی از مهمترین موضوعات تحقیقات علمی است. این اهمیت برای کشور ما چندین برابر بیشتر است زیرا تعداد تصادفات و به الطبع آن تعداد کشته ها و مجروحین این تصادفات به سرعت در حال افزایش است و هزینه های مستقیم و غیر آن هم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بیشتر است به طوری که در سال گذشته حدود 6400 میلیارد تومان هزینه تصادفات در ایران تخمین زده شده و متاسفانه نزدیک به 30 هزار نفر از هموطنان مان هم در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده و بیش از 250 هزار نفر مجروح شده اند این در حالی است که میانگین شهدا در جنگ حدود 25 هزار نفر در سال بوده است و این بدین معنی است که جاده های ما از جبهه های جنگ خطرناک تر و پرحادثه تر است. امروز در کشور ما عامل تصادف جاده‌ای جزو 3 عامل اصلی مرگ و میر می باشد. موضوع وقتی بیشتر مشخص می گردد که بدانیم هر تصادف ، هر حادثه و هر کشته و مجروح علاوه بر شخص حادثه دیده دامن خانواده دوستان و نزدیکان آنها را هم می گیرد. یک محاسبه ساده و خوشبینانه مشخص می کند که حدود 10 میلیون نفر یعنی قریب به 15% از افراد جامعه خود یا نزدیکانشان در هر سال درگیر ماجرای تصادفی مرگ بار جاده ای هستند. به نظر می رسد کمتر موضوعی چنین آثار گسترده و کوبنده ای بر پیکره اجتماع داشته باشد ابعاد موضوع وقتی بیشتر حادتر و پیچیده تر می شود که بدانیم اکثر افراد درگیر تصادف اعم از مسبب حادثه و یا حادثه دیده از اقشار فعال جامعه و قشر درآمدزای جامعه می باشند موقعیت خاص کشورمان و عدم گستردگی و پوشش کافی شبکه ریلی، هوایی و آبی زمینه ساز اهمیت حمل و نقل جاده ای و توسعه آن گردیده است. به نحوی که در سال های اخیر بیش از 90% درصد کل بار و بالغ بر 95 درصد کل مسافر جابجا شده در کشور از طریق جاده صورت گرفته است. از طرفی از سهم 10 درصدی کل حمل و نقل در تولید ناخالص ملی بالغ بر 5/8 درصد آن را حمل و نقل جاده ای به خود اختصاص داده است.
با عنایت به جایگاه و اهمیت حمل و نقل جاده ای و نیز درصد بالای تصادفات و خسارات جانی و مالی ضرورت تحقیق و بررسی در این مورد بیشتر اعیان می‌شود. مرور تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه نشان می‌دهد تمامی کشورها ( حتی کشورهای پیشرفته که نرخ تصادف خیلی پائین تری دارند) با تعریف اهداف خاص برنامه های ویژه ای را جهت کاهش تصادفات و نرخ مرگ و میر در دستور کار خود قرار داده اند جدول 1-1 اهداف و مدت زمان دستیابی به اهداف را نشان می‌دهد.
جدول 1-1 نمونه هایی از اهداف در نظر گرفته شده برای کاهش تعداد مرگ و میر در کشورهای مختلف و ایران ]2[

...