امروزه مبحث مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) بعنوان یکی از مهمترین مسائل بازاریابی مطرح است.پیش بینی رفتار مشتریان جدید و وفادار یک شرکت ارائه دهنده خدمات ،تاثیر شایان ذکری در چگونگی برنامه ریزی بازاریابی و میزان سود آوری فعالیت های آن شرکت دارد.داده کاوی یکی از راهکارهای کلاس بندی و پیش بینی رفتار مشتریان است. در این مقاله با همکاری شرکت مخابرات فرانسه (French Telecom) داده جمع آوری شده از مشتریان این شرکت بمنظور شناسایی مشریان در سه دسته مورد پردازش قرار گرفته است.حجم بزرگ داده ، تعداد بسیار زیاد م ...